mandag 6. juli 2009

Har vært litt stille fra denne kanten i det siste, men her kommer et lite livstegn fra meg.Dagene har gått med til kos med sjøen , god mat og noe jobbing;)

Her er bordet jeg kjøpte av Karna, bordet er værbitt og rustet akkurat som jeg liker det, veldig fornøyd! Det fungerer nå som blomsterbord på min ellers nokså tomme terasse, har diger terasse som sårt trenger møbler og blomster , Blir til at vi sitter mest i hagen.
Var så heldig å få tak i noen gamle brus og ølkasser fra Hansa, har ikke bestemt meg for hva jeg skal bruke de til enda, men nå er de hvertfall kommet i hus;)

Den kommende grønnsakshagen vår, her spirer reddiker, gulrøtter og sukkererter, har nylig plantet og var nok litt sent ute, men gjør et forsøk likevel. Her skal det komme bark mellom pallekarmene, og stakittgjerde rundt , blir nok flott tilslutt.


Min stolthet, stokkrosen, denne ble kjøpt i fjor og har utrolig nok klart overvintringen i garasjen med særdeles lite tilsyn. Nå er det svære knopper på den , og den vokser flere centimeter pr dag ( ser hvertfall slik ut)
Gjett om jeg gleder meg til denne begynner å blomstre!

Hengepetuniaen blomstrer utrolig flott!
Hadde håpet å få malt huset i år, men ikke sikkert vi rekker det, blått hus med okergule vinduskarmer er ikke helt "meg" , men vi får ta det pø om pø;)
Fortsatt god sommer!

8 kommentarer:

Kreoline sa...

Det er så nydelig med stokkroser, til neste år får jeg kanskje. Stilig bruskasse, har selv en fra Tou, damen i antikkbutikken ville svært gjerne kjøpe den, men den er ikke til salgs, sjeldenhet i disse dager. Ha en fortsat fin dag, kos deg videre. Klem fra Mona.

liven sa...

Heisann!!
Fint bord du har kjøpt!!
Fikk ikke med meg dette salget siden jeg var borte da!!
Kjempetøff kasse du har fått tak i...her var du heldig!!
Har sådd stokkroser i år...og der er nå noen grønne tuster!
Så jeg får bare se om det kommer noe til neste år!!
De er bare såå fine!!
ha en fortsatt fin dag:o)

MonjaHelene sa...

Hei!:)Så frodig og fint det er hos deg!:)Du har ihvertfall grønne fingre ser jeg.Jeg drømmer om å dyrke litt grønnsaker i hagen også,så vi får se hva som kommer ut av mine hageplaner.;)
Så fint bordet du kjøpte av Karna var .Et skikkelig utebord.Fint med de urnene oppå.Blir spennende å få se stokkrosene dine.Jeg er ikke helt sikker på om jeg vet hva det er ...:)Godt å høre at dere koser dere ved sjøen,må være deilig å bo så nærme sjøen når det er så varmt som vi har hatt det.:)Kos dere videre.Klem fra Monja

Anonym sa...

Heeei Mamma :D

kjempe fin blogg ;P
Gleder meg til jeg kommer hjem no :)
veldig glad i dere ! =)
Klem Nathalie

Anonym sa...

Kjemoe fine kasser du har fått tak i! Bordet var også lekkert!
Jeg har laget et lite innlegg om varer jeg har kjøpt fra butikken din, og linket! Varene var kjempe fine! Tusen takk for flott service!
Klem*

Nina i Paradiset sa...

Kjempeflott bord!!
Herlig med sånne gamle bruskasser da! Har noen gamle kasser jeg også, men kunne godt ha tenkt meg flere!!

Takk for lykkeønskninger i bloggen, forresten!
;)

Anna sa...

Koselig blogg du har :) Jeg fant akkurat en slik Hansa brus/øl-kasse på Gjenvinningsanlegget. Ble så glad da jeg så den, men tror du ikke mannen som jobbet der NEKTET meg å ta den ut av kontaineren? Joda, han knuste den liksågodt med traktoren han satt i! Jeg ble ganske forbannet kan du si … idiot mann, snakk om gjenvinning liksom! Stakkars fine kassen – lett etter en slik lenge og *arg*!

Anna

Jatte sa...

Hei hei :o)

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :o)
Jeg ble veldig fornøyed med varene fra deg vettu, og har "tatt det i bruk" med en gang ..

Stemmer at vi har en mopsevalp ja,
han er alt rukket og bli (til Onsdag) 16 uker og såå stor !
Veldig rart og se utvikklingen hans hele tiden, så flink han begynner og bli :)
Helt hærlig rase ja ..

Ha en flott sommer du også,
kos deg :)

PS: Blir nok mere handling i nettbutikken din etterhvert ;) hehe