lørdag 3. mai 2008

Ut i vår hage.....


I dag har vi hatt en nydelig dag, vært ute hele tiden , jobbet litt og slappet masse av;)
Her ser dere et bilde av "skuret" vårt, her har mannen nettopp laget en ny åpning, halve skuret skal nemlig bli hundehus!
Vi skal lage en stor utegård til våre tre hunder, det tror jeg blir kjempebra;)

Valborg , Gustav og Sonja har også kost seg i fineværet, de går stort sett fritt rundt, men Gustav spesielt ,trenger litt tilsyn, ellers tar han seg en spasertur !

Her er mitt nye kirsebærtre, har ønsket meg et slikt i åresvis og i år ble det kjøpt, ser ut til å ha funnet seg godt tilrette;)



De lyserosa pelargoniene har kommet ut på blomsterbordet, jeg "samler " på pelargonier, elsker de blomstene:)


Her har min morfars gamle stige kommet på utstilling, full av maling og rust, kjempesjarmerende!





Disse pelargoniane er litt annerledes enn de andre, mindre blad, lurer på om de heter engelsk pelargonia( mulig jeg er på villspor....) den ene fikk jeg av min mor som vet hvor glad jeg er i denne blomsten,;)




Vakker blomst fra mine foreldre, den dufter nydelig, heter den duftranke ???? Er blitt så veldig glad i blomster og steller nok litt bedre med dem enn jeg gjorde før.....



Her er en artig sak som jeg bare måtte vise fram, husfreden har stått mot ett vindu, og er helt flat på ene siden, fikk meg en latter når jeg så det;)
Faktisk første gang jeg har fått en slik til å vokse og trives, har endelig skjønt at den trenger mye vann:)

Håper alle dere damer der ute får en skjønn søndag med masse sol:)





15 kommentarer:

Huset på toppen sa...

Flotte blomsterbilder!! Nå er såvidt plommetreet begynt å springe ut her hos oss også! Skal si dere har stor hage,og med "nytt skur og hundehus",det blir sikkert deilig nå som hundene får sitt eget hus i hagen!!!Flotte pelargonia du har,lese i et ukeblad at de finnes opp mot 100 forskjellige typer!!!

Ha en fin søndag i finværet!! herlig med blå himmel og sol......

janne - kathrine sa...

Det er jo fortsatt en del å gjøre i hagen vår - ikke minst når det gjelder beplantning. Men, det får komme etterhvert som Plantasjen har 50 og 70% avslag på de diverse plantene sine - eller så blir det alt for kostbart...

Har heldigvis en mor med stor hage, så jeg får en del ting derfra også. Problemet hittil er at ingen bedd har vært klargjort til mottak av så mange planter. Det er liksom begrenset hvor mye man får trykket oppi 5 bedd ;-)

Nå er det bygging av lekehus som er den store greie i hagen - og så snart vi har kommet ut i juni, så skal huset forvandles fra mørk, mørk brunt til helt lyst (men ikke helt hvitt).
Slik huset er nå er det nesten litt flaut å ta bilde av det - det ser jo så mørkt, dystert og deprimerende ut.

Ha en flott uke da!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan! Takk for koselig besøk hos meg. Kom ikke inn på bloggen din ved å trykke på navnet ditt i kommentaren, men da er jo interiørbloggen grei å ty til. Her hos deg må jeg tilbake og lese mere. Og så må jeg innom butikken din og titte og nyte :o)). Ha en skjønn uke.
Klem

prinsesselinn sa...

hei på deg,
så fine bilder av hagen din ,
rosa og hvitt er alltidfint å se på...
og søt liten hund med snuten i gresset , hihi
Desverre ingen søstrene grene her i bergen...
Buhu.
Men i stavanger og lillestrøm, tror jeg , men selv har jeg mest vært på den i ålborg og et par ganger i københavn.
Alltid noe fint der, men også masse rot.
Dårlig hjemmeside...
www.grenes.dk.
ha en fin kveld.

Laila sa...

Så fine blomster du har. Kirsebærtreet var jo bare et syn. Likte stigen og alle tingene du viser også. Og for en morsom husfred! hihihi, jeg får heller ikke den til, selv om jeg VET den skal ha mye vann. Kommer ikke på å gi den det, så jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe flere, de blir jo bare pint. ;-) Falske som gjelder her...

Helene sa...

Så heldig du er som har fått bestefars gamle stige. Sjarmerende og flott, og super til å ha blomster på. Apropo blomster så er revebjellene veldig giftig, men siden jeg har nesten voksne barn, og naboenes barn også er i den aldersgruppen , går det helt fint. Hadde nok ikke turt det med små barn i nærheten.
Kirsebærtreet ditt er et syn. Sjønner godt at du ønsket deg et slikt:0)
Ha en fin og solrik helg!

janne - kathrine sa...

Ja, når sambo først kommer igang så går det ganske raskt. Problemet er vel at det går litt trått å komme igang ;-)
Skal i alle fall bli deilig å få dekket til det ugress-området oppi der. Vi tenkte først på å ha lekehytten oppå fjellet, for der er det så flott utsikt, men er glad for at vi nå setter den der vi gjør :-)

Ønsker deg en flott dag videre!

Prinsesse Elin sa...

Ønsker deg en fin fin helg i vårværet. Klem fra Elin:O)

Minime sa...

Mange nydelige blomster. De er plassert så fint her og der på forskjellige ting. Jeg kunne godt tenkt meg et kirsebærtre også. Ha ei fin pinsehelg.

Miamor sa...

Hei, så koslig å se deg her inne.Er mamman til Elias E i klassen til N.
Så gøy at du har starta nettbutikk!!

Stikk gjerne innom meg!

Hulda sa...

Så stilig det ble med den gamle stigen med blomster på. :)

Karna sa...

Visst har vi det fint om dagen, er herlig!

Likte stigen, heldig som har fått overta en slik en!!!

God pinse til deg også!

Lena sa...

Wow - så mange fine blomster du har! Den husfreden var jo bare morsom, da! Mine har dessverre en tendens til å bli lit tørre i kanten, så freden hos oss er det vel så som så med... Haha!
Og for et nydelig bilde av kirsebærtreet ditt - sååå vakkert! Jeg bare elsker flotte blomsterbilder!

Ønsker deg og dine en fremdeles god pinse!

Mitt hvite hus sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen i bloggen min. Koselig blogg du har. Og har også tatt en kikk i butikken din. Der kommer jeg gjerne innom igjen.

Magdalena sa...

guri for en enstående blomsterkasse og for ikke å glemme plantebord... ja og flott ellers også! og tusen takk for titten innom meg, klem og god 17.mai-feiring!