mandag 15. september 2008

litt spraylakk og vips....

Denne høye lysestaken fikk jeg for flere år tilbake av mine foreldre, den var i mørkt tre/jern , nå er den hvit og lekker;)
Har lurt på å male rammen på gullspeilet, men er glad i gull så enn så lenge får den beholde fargen;)
Slik ser det ut når vi har rensket vekk jord og stein fra den kommende dammen...dette kommer nok til å ta litt tid, vet heller ikke helt hvordan vi skal ha dammen, men planlegger en bro over til andre siden!
Her er "kroken" klar for fiberduk og singel, mannen kjørte ut noen lass i går, og jeg tok noen i dag, så kommer snart nye bilder;)

Den gamle høye rhododendroen er fåreløpig fredet, men mulig vi må ta fram motorsagen og kutte den helt ned, får se til våren om den tar seg opp igjen....



12 kommentarer:

Laila sa...

Synes speilet var fint i gull jeg. Men så er jo jeg selveste "gulljenta" da, ifølge de som kjenner meg...

Lysestaken ble fin hvit!

Villa Luftslottet sa...

Whey! For en god idè !! Kjekt å komme over slike tips, dessuten ble den kjempefin. Ha jo sett det før i Boligpluss, el.a., men da er det ofte i knallfarger......riktignok liker jeg farger, men ikke på alt...hehe
Ha en fin fin kveld

Ingunn sa...

Spraylakk er tingen!Kjekt og enkelt!Lekkert!

sandra sa...

ååå så fine staker!!! lurt å male de!! ble kjempefine:)

Melissa sa...

Den ble kjempe fin :D
Nå vet ikke jeg hvordan den så ut før da, med den kledde hvitfargen godt ;p
hihi

Ha en fin dag

Klemmer

Solveig sa...

Så fin den staken ble:) Spray lakk er herlig! Speilet er fint som det er synes jeg;)

Solveig sa...

Hei igjen:) Takk for at du sa din mening ang mitt innlegg. Jeg må nokk tenke litt på det, men tallerken hyllen har fått sitt første strøk. Her skjer det med engang,hehe. Skal ialefall skaffe meg nye knotter til nattbordet:)

Håper du har en fin onsdags kveld!

Nita sa...

Spraylakk er kjekke greier ja. Heldig du som har så stor tomt at det er plass til dam :)
Takk for kommentar inne hos meg, har sett meg ut et par loppiser til helga også!

liven sa...

Spraylakk er gode greier....men bare til kurv for min del!!
Jeg får bare renninger ellers.....står nok for tett på:)
Kommer til å bli fint i hagen din!!
Håper dere kan bevare rhododendronen da.....tenk en sånn svær full i blomster!!

Ha en fin kveld:o)

Solveig sa...

Så koslig at du varte på mitt spørsmål ang tallerkenhylla mi! Jeg går nokk for den,men jeg hadde håpet å slippe murborring da skjønner du;) hehe, trenger ikke styre mer enn nødvendig!

Den lykten er jo bare en test,men det er jo artig hva man kan gjøre med ting man vanligvis kaster..

Har du 4 barn? Isåfall så koslig:)
Jeg har ingen da, men er litt jo fler jo ber;) hehe. Barn er jo så herlige!

Ønsker deg ei god helg å:)

Anitas hus sa...

Så flott lysestaken ble!
Gøy å lage hagedam, vi har en vi også. Med sitteplassen rundt, er så kos atte...
Ha en flott helg!
Klem:O)

Solveig sa...

Ja da har du hendene fulle ja. Blir kanskje ikke tid til så mye annet. Men tiden går så fort at du får bare nyte det:) De vokser å vokser..

Ha en fin lørdag;)