tirsdag 30. september 2008

Stoltrekk fra laredoute....

Jeg har 8 spisestuestoler i skinn som jeg ønsker meg trekk til, dessverre er det veldig høy rygg på stolene og dette skaper problemer i forhold til ferdigkjøpte trekk....men etter tips fra Tine i bloggen Tines kreative hjørne, bestilte jeg inn trekk fra Laredoute, selv om målene i utgangspunktet var for små for våre stoler.

Først et bilde av en gammel stol , siden et av trekkene jeg bestilte hadde polstring og dermed kunne brukes på stoler som ikke var polstret og rette i kanten;)
Resultatet, lekkert synes jeg!


og sitter som støpt;)

Så over til spisestuestolene som var et sorgens kapittel, det funket veldig dårlig, ryggen er for høy og setet for stort!



Her passet forsåvidt setet men ryggen er fortsatt for høy....dette er de Tine har brukt, enkle og pene.
Disse blir nok sendt i retur, men det polstrete skal jeg bruke på den gamle stolen:)
Så da fortsetter jakten, har enda ikke tutlet meg avgårde til sydamen, må høre hva hun tar pr trekk, dersom det blir avskrekkende dyrt får jeg heller kjøpe meg noen andre stoler!

4 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Åhh så kjedelig da !!!
Jeg er og på leit etter trekk til mine spisestuestoler.hadde og tenkt å bestille derfra siden Tines passet så fint ...

Har og så høy rygg på mine stoler. Kanskje de samme du har ??
Jeg har og tenkt på at jeg kanskje må til sydame, men det blir sikkert altfor dyrt, så det gidder jeg ikke å tenke på engang hihi.
Da kjøper jeg heller nye stoler ;)

Hvis du finner noen som passer, kunne du være så snill å si fra til meg da ???

Ha en fin kveld :)
Klem

JK sa...

hei hei!!
Sliter med det samme problemet, ingen trekk passer mine stoler!! Alt for høy rygg, og for bred sittedel...så det blir vel til at jeg må få de sydd...:S
Ha en fin kveld:)
Hilsen Jenny

Mitt hvite hus sa...

Ååå så synd det ikke passet. Det kunne jo ha blitt så fint. Håper du virkelig finner en løsning på det:O=)

Klem Kerstin

Anonym sa...

Hei... Ville bare tipse om at jeg har sett mønster til slike trekk på Stof og Stil. .. De har også mye flotte stoffer og kvaliteter til dette bruket... Hege