onsdag 8. april 2009

Nydelige mopsevalper er født...

Sent i går kveld startet fødselen til mopsen vår Valborg, gruet meg endel da jeg ikke har vært med på dette før, visste også at mopsen ikke ordner noe særlig med valpene etter fødselen, så jeg måtte åpne "fosterposen", tørke, massere og klippe navlesnoren.
Den første valpen var dessverre dødfødt , men 3 velskapte ble født i løpet av natten, jeg har vært våken hele natten, men heldigvis har eldstedatteren holdt meg med selskap;)
2 tisper og 1 hann! Er så takknemlig for at det gikk så bra, nå krysser jeg fingrene for at de spiser godt og holder seg friske!



En liten påskedekorasjon i stjernekopp fra butikken....Duken er plastduk kjøpt på KID, praktisk og fin:)

I helgen hadde vi gravemaskin igjen , en liten denne gangen, datteren i huset hadde full kontroll på spakene!
Nå har vi lagt grus oppå pukken ,det skal få pakket seg og deretter skal vi ha på singel.
Ønsker alle en herlig påske, her blir det hjemmepåske med valpekos:)



15 kommentarer:

liven sa...

Neimen helledussen....grattis!!
Hørte det nettopp fra en stolt "farmor" :o)
Regner med å få se flere bilder av de snart:o)
Kos deg masse!!

Anonym sa...

nemmen sååå nydelig :)
"far og farmor" sitter stolt i stuen å ser på de fine små beibiene "våre".
lykke til:) gleder meg til å komme på besøk:)
hilsen maylinn

LillaLykke sa...

Gratulerer med valpene, så herlige de var! :)

My home is my Castle sa...

Neimen gratulerer som bestemor hihi:)))
Så gøy da .. Må være spennende å være med på fødsel :)
Jeg var sammen med en nyyydelig liten mops igår som heter Perle :)) En helt sort en.. Er sååå skjønn :)))

Lykke til videre. Må vise bilder etterhvert som de vokser til ;)

Klem,Kari

Hulda sa...

Graulerer med valper! Det må være utrolig artig. :)

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå ... så søte. og små.. Gratulerer så mye.. Har vært med en gang , det var en golden jente som fikk 10 valper.. Det var en stor opplevlese må jeg si...

Lykke til med søte små... Så flink datter daO=)

Klem Kerstin

Anne Mette Lie sa...

Gratulerer med herlige valper! *smelt* God påske!

Maria ( Idekroken ) sa...

Åh så nyyydelig! ;)
Of fin blogg du har!
Klem Maria fra Idekroken

My home is my Castle sa...

Heisann :)
Idag kom fugleburet og jeg er kjempefornøyd :)) Sååå lekkert det er. Helt nydelig :)))
Tuuusen tusen takk for det nydelige hjertet av de søteste fjær :))) Du er så snill og jeg er veldig glad for det :))

ha en fin påske videre :)

Klem, Kari

Naija sa...

hello

grattis till valparna..

LIVS LYST sa...

Næmmen hælledusken! Så små...
Godt de får godt stell de små og hjelpeløse...

Hii.
Hilsen Ljo

Fridashus sa...

Gratulerer med gode valper. Alltid så koselig med valper. Det er stas i mine øyne!

Lykke til med de små!

Klem

Nina sa...

Å så spennende med valper. Vi har en Golden Retriever, men det er en hann, så her blir det nok ingen valper ;). Skjønt om jeg ikke somler meg til å få sterilisert den nye pusefrøkna vi fikk i høst, så blir det vel fort noen kattunger.

Jeg har ikke bestilt noen pelargonier jeg. Jeg tok stilkninger av de jeg kjøpte på hagesentre i fjor. Mårbacka, Kronprinsesse Mary, Dronning Ingrid, Denise og et par til. Det har gått over all forventning, men jeg har passet på de i vinter som om de skulle vært barna mine. Tid og kjærlighet ;).

Anonym sa...

SÅ gøy;) Vi må få komme ut en tur å se dem en dag det passer. Hilsen Beate, Ørjan og ungene

Anonym sa...

Gratulerer med så fine valper. Har selv vært med på en mopsefødsel i fjord, da var det også en som døde, mens tre levde;en hann og to tisper. Det var en stor opplevelse,men også litt skummelt da tispa hadde det vondt at hun hylte...Har aldri hørt en hund hyle før! Har du forresten tenkt å selge valpene dine? I så fall er jeg veldig interissert. Er vant med mops hjemme hos foreldrene mine, og nå som jeg har flyttet ut, er det liksom noe som mangler. Foreldrene mine prøvde sist måned å pare tispen, men fant ut i dag på ultralyd at det ikke ble noe! Så nå leter jeg litt rundt på internett etter alternativer. Nå som jeg var så instilt på valper! Må si jeg ble veldig skuffet. Skulle kanskje ikke gledet meg sånn på forskudd...