fredag 15. februar 2008

Drømmen om et veksthus....



Har lenge drømt om et veksthus, og nå etter at vi flyttet har vi mer enn nok av plass, har surfet litt på nettet for å finne det perfekte veksthuset, er jo mange varianter å velge i og til veldig forskjellige prisklasser, merkelig at det alltid er de som er penest som er de dyreste.....

Dette i grønt er absolutt brukbart, med spir på taket, likte forøvrig den irrgrønne plenen og resten av beplantningen også;)




Dessverre så ble det litt små bilder her, men dere får allikavel et visst innblikk, dette er et engelsk veksthus bygget etter gamle tradisjoner, veldig pent, men litt i største laget, kanskje......







Her er min absolutte favoritt, med murt såle , og reisverk i tre, lekkert rett og slett!!!!!
Nå spørs det veldig når dette prosjektet blir prioritert , mannen i huset har helt andre planer for denne våren sommeren, der er det garasje som er 1.pri :)
Har bestilt meg en bok om byggverk i hagen , så håper det kommer noen gode tips der!
Vi har hatt en nydelig uke her i vest nå, med sol og nærmest vårfølelse, deilig!
Neste uke er vinterferie , håper virkelig været holder seg, hadde vært herlig:)

6 kommentarer:

MODERN COUNTRY sa...

Heisann!
SÅ hyggelig at du stakk innom :)Jeg har selv vært dårlig med besøk de siste ukene, men sånn blir vel når det er mye som skjer.
Får sånn deilig vårfølelse av se de herlige bilder du viser. Jeg deler din drøm! Tenk hvor deilig det hadde vært...Siden jeg fant bloggen til Mia har jeg vært opptatt av min egen grønnsakshage, håper vi begge er så heldige en gang!

Ha en hyggelig helg,
Klemmer ;)

Laila sa...

Jeg drømmer også om å lage hage. Men hos oss må garasjen på plass først, så da er jo mannen fornøyd. Jeg ønsker meg vinterhage, og vi har planlagt å lage en vinterhagelignende ting bak garasjen, langs huset. Gleder meg. (Hvor mange år som går før jeg får det, tenker jeg ikke på, ofte er drømmene bedre enn virekligheten uansett, tenker jeg...)

Karna sa...

Åhhh ja jeg vil også ha et slikt fint drivhus...hadde ikke gjort noe om det var det hvite her nei!

Håper du får et drivhus, tenk så koselig å brukt det til å drive frem flotte sommerplanter, og å sitte og nyte en kopp kaffe....

Ha en fin helg!

My little footprints sa...

Hei!
Ja det hadde vært en drøm og hatt! Hit jeg flyttet nå i høst, så var det faktisk 2 små urtehager og jordbæråker! Jeg får se hva vi får til med det, akkurat nå så ser det litt shabby ut, så vi må iallefall fikse litt på det! Men så herlig å kunne dyrke sine egene tomater! Mmm.. Ønsker deg lykke til med proskjektet, skal bli morsomt å se hva det blir til!
Ønsker deg en nydelig helg! Her har solen skint i hele uka, og den titter fram litt i dag også, jeg får bare lyst til å ordne litt i hagen min jeg da! ;)
Klemmer fra Beth

liven sa...

Hei;) Håper du finner deg et fint drivhus da!! Høres kjekt ut det!! Og mannfolk og garasje ja... Ja det er jo kjekt med garasje men min er alltid full av alt mulig andre ting enn bilen min!!
Ha en fin helg:O)

Emmeline sa...

Jeg hadde faktisk et drivhus i hagen før, men det ble IKKE brukt så vi demonterte det og bygget en stor platting i hagen istedet...
Det høres ikke så romantisk ut kanskje, men jammen santen er det praktisk, hehehehe! Ungene drev jo også og akte og sto på ski i hagen og da kjørte de stadig rett i drivhuset så glasskårene singlet.
Jeg gjorde det samme da jeg var liten, så her har det vært mye glass i hagen i mange mange år!
Drivhus blir det nok bare i vinduskarmene mine i år, men det er i grunnen akkurat nok for meg det også; jeg er ikke så veldig flink i hagen.
Gleder meg til å se flere bilder av ditt nye hus. Håper dere koser dere der. Ha en fin uke!